marți, 31 martie 2015

BMW X6 M50d , performanţă la superlativ !

BMW, acronimul pentru Bayerische Motoren Werke AG (în română Uzina Bavareză de Motoare SA), este un producătorgerman de automobilemotociclete și motoare. BMW este o companie germană organizată ca societate pe acțiuni, înregistrată în DAX la Bursa din Frankfurt.

În anul 2010, BMW Group a înregistrat cel mai bun an din istorie, cu un total de 1,46 milioane livrări, din care 1,22 milioane BMW și 234.175 MINI.
X6 a fost probabil cel mai „controversat” model al BMW lansat în ultimul deceniu, având în vedere designul său, însă totodată, X6 s-a dovedit a fi o idee atât de bună încât până şi Mercedes-Benz a „copiat” ideea şi a venit anul acesta la Geneva cu GLE – un ML cu spatele de X6.

Cea de-a doua generaţie a modelului BMW a fost prezentată oficial în cadrul Salonului Auto de la Paris de anul trecut. De această dată nu a mai uimit cum a făcut-o în 2008, însă nu trebuie uitat că X6 este un automobil care a pornit de la zero un nou segment de SUV-uri sportive - în care a intrat de curând şi noul X4. Şi tocmai pentru că este în discuţie un model care pune accent puternic şi pe statul, am testat versiunea M50d, cel mai puternic diesel disponibil pe X6 ce dezvoltă 381 CP şi 740 Nm dintr-un motor de 3,0 litri supraalimentat cu trei turbine.

Acesta nu este doar unul dintre cele mai performante motoare diesel din lume, ci şi printre cele mai economice. Motorul dezvoltă 381 CP între 4.000 şi 4.400 rpm şi un cuplu motor de 740 Nm între 2.000 şi 3.000 rpm şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5,2 secunde – valoare ce îl face chiar mai rapid decât Porsche Cayenne Diesel S, care cu motorul de 4,2 litri TDI de 385 CP accelerează până la 100 km/h în 5,4 secunde. Datorită cuplului motor uriaş maşina oferă reprize impresionante, iar orice depăşire la orice viteză se poate realiza foarte uşor, cu toate că maşina are o greutate de aproape 2,3 tone.

În plus, cu toate că motorul este un diesel, datorită sistemului de evacuare foarte bine gândit, acesta se aude şi se simte precum unul pe benzină, iar cutia de viteze automată cu opt trepte, reuşeşte întotdeauna să menţină motorul exact în plaja de turaţii optimă schimbând aproape instantaneu treptele. Aici o contribuţie importantă îl are sistemul Adaptive Drive, de la modul Sport Plus, Sport, la Confort şi Eco Pro ce setează motorul, suspensia, direcţia şi transmisia.

Din acest motiv, aşa cum în Sport Plus maşina se ca comporta întocmai precum una supersport, cu un răspuns prompt la apăsarea pedalei de acceleraţie, dar care poate fi şi rafinată şi confortabilă în modul Confort, sau una economică în modul Eco Pro, cu toate că vorbim despre un SUV sport de aproape 400 CP. În ciuda celor aproape două tone şi a motorului de 381 CP, maşina poate obţine un consum de combustibil foarte apropiat de cel oficial. Spre exemplu, în modul Eco Pro, computerul de bord a afişat un consum mediu de 7 litri/100 km, în timp ce oficial, în mediu este de 6,6 litri/100 km, iar cel pentru extraurban de 6,3 litri/100 km. Pe de altă parte, atunci când se adoptă un stil de condus mai sportiv, consumul urcă rapid peste 10 litri/100 km în modul Sport, atât pentru sistemul Adaptive Drive, cât şi în modul Sport al cutiei de viteze.

În materie de materiale utilizate la interior, X6 poate dispune de furnir nobil sau aluminiu, piele fină şi cea mai bună calitate când vine vorba de materiale. Instrumentele de bord au fost înlocuite acum de un display digital ce îşi schimbă înfăţişarea în funcţie de modul selectat ale sistemului Adaptive Drive, de la indicatoarele albastre ale modului Eco Pro cu turometrul transformat în indicator de eficienţă, la ceasurile clasice în Comfort şi Comfort Plus, la cele roşii utilizate pentru Sport şi Sport Plus.

În ceea ce priveşte spaţiul interior, X6 a evoluat şi acum oferă spaţiu suficient pentru toţi pasagerii, inclusiv spaţiu la cap pentru cei ce stau în spate. Portbagajul oferă un spaţiu de 580 de litri, iar accesul este facilitat de hayonul acţionat electric. Dacă se rabatează şi bancheta, capacitatea portbagajului creşte la peste 1.500 de litri.

Dar X6 nu evidenţiază numai prin confortul oferit pasagerilor săi, ci prin tehnologiile cu care poate fi echipat. Printre cele mai utile echipamente disponibile pe lista de opţionale se numără farurile LED adaptive, cu fază lungă adaptivă, foarte utile la drumurile lungi pe timp de noapte deoarece practic transformă noaptea în zi pentru cel de la volan. În plus, datorită sistemului adaptiv, maşina poate menţine aprinsă faza lungă astfel încât să nu-i deranjeze pe cei de pe contrasens. Acest sistem poate fi comandat contra sumei de 2.094 de euro cu TVA. Un alt sistem util la drum lung este head-up display (1.463 de euro cu TVA) ce proiectează pe parbriz date cu privire la viteza de deplasare, viteza setată pe tempomat, indicaţiile sistemului de navigaţie şi posturile de radio sau melodiile audio atunci când acestea sunt schimbate. Tot opţional este disponibil şi versiunea Professional a sistemului de navigaţie, contra sumei de 2.726 de euro. Sistemul de infotainment iDrive permite inclusiv conectarea unui smartphone prin cablu USB, iar prin intermediul aplicaţiei BMW Connected direct din meniul iDrive se pot reda playlisturile dintr-un telefon cu sistem de operare Android. Aici trebuie amintit şi sistemul audio Bang&Olufsen disponibil opţional contra sumei de 4.157 de euro ce transformă orice plimbare într-un X6 într-o adevărată experienţă acustică ce greu poate fi egalată.

Preţul unui X6 porneşte de la circa 70.000 de euro cu TVA, iar un M50d pleacă de la puţin peste 92.600 de euro, însă modelul testat, datorită opţionalelor preţul modeului testat a depăşit pragul de 122.000 de euro.


marți, 24 martie 2015

Alfa Romeo 4C , imaginată în culorile de raliu de pe Lancia Stratos


Lancia Stratos HF ( Tipo 829 ), pe scară largă și mai simplu cunoscuta sub numele de Lancia Stratos , este o masina sportsi masina de raliu realizata de italianul constructor de automobile Lancia . HF standuri pentru High Fidelity , A fost o masina de raliu foarte de succes, castigand Campionatul Mondial de Raliuri în 1974, 1975 și 1976.

Lancia Stratos a fost o maşinărie făcută special pentru lumea raliurilor, iar rezultatele nu s-au lăsat aşteptate. Dar vremea bătrânului Stratos a trecut de mult, aşa că poate ar fi timpul pentru un succesor.


Cei de la Hansen Art şi-au imaginat cum ar arăta un succesor al legendarei Lancia Stratos, bazat pe actualaAlfa Romeo 4C, însă cu un motor V6 turbo de 3,6 litri care dezvoltă (în lumea visurilor şi a inorogilor) 350 CP.
O să fim sinceri şi o să spunem că ne place la nebunie ideea, mai ales când culorile alese pentru acest concept virtual sunt aceleaşi ca pe bătrânul Stratos. Şi suntem siguri că alegerea unui V6 pentru corpul extrem de uşor şi subţire al 4C-ului ar duce la viteze ameţitoare. Doar că şansele ca această idee să devină vreodată realitate sunt foarte mici.

Au mai existat tentative de revigorare a numelui Lancia Stratos şi în trecut, iar aici amintim de proiectul ambiţios numit New Stratos din 2010, însă ambiţia unui pasionat (foarte bogat, de altfel) nu a fost suficientă pentru a ţine piept gigantului Ferrari, care s-a opus producţiei.








marți, 17 martie 2015

Orădeanul Ervin Koszta , Auto Motor & Tuning Show Budapesta


AMTS - Auto, Motor Tuning Show - este principalul eveniment auto din Ungaria, care a fost creat de către colaborarea multor expoziții și spectacole celebre ale țării. Festivalul de deschidere de sezon umple 7 pavilons de Budapest Center Fair - Ungaria cel mai mare loc exhbition. Avem mai mult de 2.000 de vehicule unice exhbited din 11 țări, pe mai mult de 100.000 de sqmteres de spațiu expozițional. Pe parcursul celor trei zile de spectacol, programe auto de interior si exterior de o zi lunga sunt de divertisment a oaspeților. AMTS este format din 10 evenimente unice

Un orădean, Ervin Koszta, va reprezenta România la cel mai mare tuning auto din Europa. Auto Motor & Tuning Show, ajuns la ediţia a X-a, va avea loc în perioada 20 – 22 martie la Budapesta. La eveniment şi-au anunţat prezenţa peste 400 de maşini din toată Europa: cele mai importante mărci, reprezentanţi şi firme de tuning.

Orădeanul spune că nu este la prima prezenţă la această manifestare. De la ediţiile trecute s-a întors cu numeroase premii de locul I şi II, la „Best interior” şi „Best car of the show”. „Pasiunea aceasta o am de mic. Este ca un virus, pentru că nu te poţi lăsa de ea, vrei mereu să fii în pas cu moda. În fiecare an apar proiecte noi. La fel cum unii au ca hobby tenisul sau alte sporturi, eu am hobby-ul de a face dintr-o maşină banală o vedetă pe patru roţi”, se destăinuie Ervin Koszta. A început în 2001 – 2002 cu un Golf 1 Cabrio.
Cu trei maşini
La tuningul de la Budapesta, Ervin va participa cu trei maşini. Este vorba despre un Austin Mini, maşina folosită de Mister Bean în filmele în care joacă.
„Este un proiect unic şi nu cred  să mai existe una ca şi asta, modificătă la cel mai mic detaliu. Este maşina, la care ţine cel mai mult”, spune Ervin.

Altă maşină cu care va participa la Auto Motor & Tuning Show este un BMW 318 cabrio (E 36), maşină cu care a mai câştigat numeroase premii. Cea de-a treia maşină pregătită pentru tuning este Golden Legend -Mercedes - Benz (bot de cal) din 1974. „Aştept un rezultat bun de la această expoziţie. Cred că nivelul la care am ajuns cu modificările şi personalizările se ridică la aşteptările cunoscătorilor din  Europa”, spune Ervin. Potrivit acestuia, nivelul expoziţiei de la Budapesta este în creştere de la an la an, fiind cea mai mare de acest gen din Europa.


Ervin Koszta lansează o invitaţie pentru orădenii pasionaţi de tuning de a participa la show-ul de la Budapesta. „Pentru cei vor veni pentru prima dată la expoziţie, va fi o experienţă plăcută. Se vor întoarce cu o amintire şi un wekend de vis, pentru că ce se poate vedea acolo nu se mai poate vedea în altă parte. Pe parcursul celor trei zile, cât va dura expoziţia, o echipă va transforma o maşină care poate fi câştigată de către un vizitator, prin tragere la sorţi, pe baza biletului de intrare”, a precizat orădeanul. Acesta speră să se întoarcă şi de la această expoziţie cu premii şi cu rezultate bune. 


marți, 10 martie 2015

Limuzine elegante si versiuni sport pentru miliardarii planetei !


Limuzina este un automobil închis, care are o caroserie cu 2 sau 3 volume, de dimensiuni mai mari, cu un confort interior deosebit.
Locul șoferului este separat de habitaclul pentru pasageri printr-un perete despărțitor, de regulă un paravan de sticlă.
Așa numitele "stretch limo", limuzine populare mai ales în America, se obțin prin alungirea sedanurilor de serie prin utilizarea unei părți centrale expansibile. În unele limuzine sunt integrate și extravaganțe precum jacuzzi și bar.
Miliardarii planetei au de ales intre limuzinele elegante, cu dotari demne de un rege, si versiunile sport - la fel de stralucitoare si de scumpe. Cele mai multe priviri s-au indreptat insa spre masinile - concept, in care luxul se imbina cu tehnologia de ultima generatie.
O masina care merita ea insasi sa i se intinda covorul rosu - asa a fost prezentata la Geneva noua limuzina Maybach S600. 
Cu o lungime de 6 metri si jumatate, un interior spatios si dotari de cea mai inalta calitate, vehiculul se remarca si prin designul special al usilor pentru pasageri, gandite sa permita o coborare cu stil.
Markus Rubenbauer, reprezentant Mercedes-Benz: "Aceasta masina va fi folosita, cu siguranta, de sefi de stat si de vedete pop, de oricine doreste solutia perfecta pentru a calatori confortabil, impreuna cu alte patru persoane."
Pretul final al limuzinei nu a fost anuntat deocamdata, dar, dupa cum spun fabricantii, va fi in jur de 500 de mii de euro.
Pentru bogatasii care nu pun pe primul plan eleganta, ci senzatiile tari, Morgan a "reinventat" a modelul Aero 8, la 15 ani de la lansare. Masina pastrează motorul clasic V8 de 4,8 litri, dar performantele sunt imbunatatite de sistemele computerizate si softurile noi, create special. Aero 8 va intra in productie de serie - limitata, desigur - la sfarsitul acestui an, iar fabricantul sustine ca poate raspunde oricaror pretentii, fie ele cat de excentrice.
Jonthan Wells, Morgan Motor Company: "Avem cea mai vasta listă de opţiuni disponibile pentru un Morgan şi putem transforma orice maşină într-un unicat. Poate fi ceva clasic, sau ceva foarte modern, cu fibră de carbon şi orice aplicatie multimedia iti poti imagina."
Pasionatii de tehnologie trec insa pe langa standurile de lux si merg direct spre masinile - concept, care semana mai degraba cu ceea ce vor conduce soferii viitorului. Divizia de lux de la Nissan a adus la Geneva un model Infiniti QX30, cum nici James Bond nu viseaza sa conduca, macar cateva filme de acum incolo. Incet - incet, masina va deveni insa realitate.
Stefan Weinman, INFINITI: "Masinile pe care le vom lansa pe piata se vor inspira puternic din acest concept, vor fi destul de aproape de ceea ce vedeti aici."

joi, 5 martie 2015

Dacia , fabulos in prima zi la Salonul Auto de la Geneva


Stim ca Automobile U-A-P S.A. este cel mai mare producător român de automobile, care din septembrie 1999 aparține grupului francez Renault. Obiectul de activitate al societății îl constituie producerea și comercializarea de automobile, piese auto, mașini unelte și instalații pentru industria de automobile.

Dacia a inceput in forta prima zi a Salonului Auto de la Geneva (Elvetia), prezentand o surpriza care i-a uimit pe jurnalistii straini si romani aflati la eveniment.

Producatorul autohton a venit cu o premiera istorica: un motor 1.2 TCe 4x4, ce va fi disponibil pe Dacia Duster (primul Euro 6 din istoria Dacia), ce va include si un sistem Start-Stop.

Noutatea Dacia a primit numeroase laude din partea jurnalistilor straini prezenti la eveniment, iar Duster este considerat in acest moment o adevarata afacere pentru soferii care-si doresc un SUV, dar nu au un buget considerabil.

Jurnalistii de la Plymouth Herald noteaza ca Duster lupta pe o piata din care fac parte NissanQashqai sau Land Rover Freelander, dar are avantajul pretului.

"Pretul acestor vehicule ce tind sa coste intre 17 si 30 de mii de lire sterline, in functie de preferinte, se situeaza mult peste cu adevarat uimitorul pret de pornire al Dacia Duster. Cu mai putin de 10 mii de lire sterline primesti versiunea de baza, in timp ce chiar si versiunea de top 4x4 diesel costa cu cel putin 25% mai putin decat rivalele sale", a comentat sursa citata.

Dacia prezinta un motor revolutionar in premiera la GenevaPublicatia britanica mai scrie ca scaunele din Dacia Duster "sunt foarte confortabile si ofera o vizibilitate decenta", singura problema fiind geamurile laterale.

Jurnalistii mai remarca faptul ca Dacia nu este doar ieftina la cumparare, ci si "la fel de ieftina la intretinere", intrucat consumul este foarte scazut.

In ceea ce priveste eventualele minusuri ale Dacia Duster, jurnalistii britanici concluzioneaza ca acestea nu merita luate in seama.

"Daca este ceva ce aceasta masina nu poate oferi, deja devine irelevant tinand cont de pret. Orice ai alege, vei gasi Dacia o masina stilata, finisata practic si convenabila", a conchis sursa citata.