marți, 28 aprilie 2015

Cum primeşti de la stat până la 6.700 de euro pentru că eşti ECO !




Automobilul electric este un vehicul cu emisii zero propulsat de un motor electric, cu alimentare de la o sursă electrica, de obicei Baterie de vehicul electric sau supercondensator.

În comparație cu autovehiculul hibrid, (cum ar fi Toyota Prius), care funcționează pe bază de acumulator și benzină, autovehiculul electric funcționează în exclusivitate cu ajutorul curentului electric, furnizat prin acumulatori.

Guvernul vrea să ofere un bonus de 20.000 de lei celor care vor cumpără maşini electrice, statul luând în sfârşit poziţie de partea celor care vor să circule cu poluare cât mai redusă. Bonusul total poate ajunge la circa 6.700 de euro în programul Rabla 2015

Ministerul Mediului a anunţat astăzi începerea programului Rabla 2015, dar şi o surpriză: există un proiect prin care anul acesta se vor acorda 100 de ecotichete în valoare de 20.000 de lei celor care vor să cumpere maşini electrice.

„Ecotichetul va fi valabil şi în Programul Rabla iar deocamdată proiectul se află în avizare externă. Bugetul pe care îl avem la dispoziţie acoperă 100 de ecotichete. Valoarea unui astfel de ecotichet este de 20.000 de lei.” a afirmat preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu, Adrian Gearâp.

Practic, poţi cumula trei ecotichete şi un tichet Rabla. Astfel, dacă cumulezi un tichet Rabla (6.500 de lei) cu un ecotichet bonus de 750 de lei pentru cumpărarea unei maşini cu emisii de CO2 sub 100 g, cu un ecotichet de 2.500 de lei pentru cumpărarea unei maşini electrice şi cu noul bonus de 20.000 de lei, ajungi la o reducere totală de 29.750 de lei, adică peste 6.700 de euro reducere!

Un Renault ZOE ar costa, aşadar, sub 14.000 de euro!

În România, maşinile electrice reprezintă încă o raritate (se înmatriculează circa 200 de exemplare în fiecare an), iar Ministerul Mediului doreşte să impulsioneze cumpărarea de astfel de maşini, bonusul total aducând în zona interesantă de preţ maşini care altfel ar fi prea scumpe.

Cum poţi şti dacă merită să cumperi o maşină electrică

Pentru a te putea bucura cum se cuvine de o maşină electrică, trebuie să ai câteva elemente esenţiale: o priză accesibilă locului de parcare (deci, practic, să locuieşti la curte), să nu parcurgi mai mult de 100-150 de km pe zi (autonomia diferă în funcţie de maşina aleasă), să fii dispus să-ţi asumi devalorizarea masivă a maşinii după doar 2 ani de folosire (autonomia maşinilor electrice nou-lansate se dublează la fiecare circa 3 ani, dar valorea de revânzare e mică, din cauza faptului că bateriile de pe o maşină second-hand au autonomie din ce în ce mai redusă), dar şi să ai, deocamdată, şi o altă maşină pentru familie, pentru că nu vei regăsi niciun fel de staţii de încărcare în România.

marți, 21 aprilie 2015

Polite de asigurare pentru proprietarii de caini de lupta si de atac



Omniasig este o societate de asigurare-reasigurare din România, înființată în 1995. Compania are 200 de sucursale și puncte de vânzare în toată țara (iunie 2008). Omniasig este parte a Vienna Insurance Group, unul dintre cele mai importante grupuri de asigurări din Europa Centrală și de Est. Cota de piață Omniasig pe piața asigurărilor generale era de 12,4% în anul 2005

Conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 55/2002, persoanele care detin caini de lupta si de atac sunt obligate sa incheie asigurari de raspundere civila pentru eventualele pagube produse de acestia. Astfel, OMNIASIG Vienna Insurance Group ofera polita de asigurare de raspundere civila a proprietarilor sau detinatorilor de animale.

Caini periculosi care pot fi asigurati prin aceasta polita sunt:

Categoria I: cainii de lupta si de atac, asimilati prin caracterele morfologice cu caini de tipul Pit Bull, Boerbull, Bandog si metisii lor.
Categoria II: cainii din rasele American Staffordshire Terrier, Tosa, Rottweiller, Dog Argentinian, Mastino Napolitano, Fila Brazileiro, Mastiff, Ciobanesc Caucazian, Cane Corso si metisii lor.

Se pot asigura prin polita si alte categorii de caini, decat cele de mai sus, precum si alte animale de casa si animale domestice (cabaline, bovine, ovine etc.), precizeaza OMNIASIG intr-un comunicat de presa.

Obiectul politei il constituie acoperirea daunelor cauzate tertilor, de fapta animalului aflat in proprietatea sau detinerea asiguratului si pentru care acesta raspunde civil, conform legii, si in legatura cu care asiguratul a primit o plangere sau cerere scrisa de despagubire din partea pagubitului.

Riscurile asigurate prin aceasta polita sunt:

deces sau vatamare corporala a persoanelor;
ranirea sau uciderea altor animale;
daune materiale cauzate bunurilor tertilor.

Limitele de raspundere (sumele asigurate) pentru care se poate incheia aceasta polita variaza intre 2.000 euro si 100.000 euro.

Tariful unei astfel de polite este foarte accesibil si se stabileste in functie de categoria de animale, limita de raspundere, fransiza si alte criterii specifice.

OMNIASIG VIG a incheiat anul 2014 cu prime brute subscrise in valoare de 860,4 milioane lei, ocupand locul doi in piata de asigurari din Romania, cu o cota de piata de 10,63%, conform datelor publicate de ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara.

miercuri, 15 aprilie 2015

Lider al pieţei auto de lux după primul trimestru , BMW îşi menţine poziţia !



BMW, acronimul pentru Bayerische Motoren Werke AG (în română Uzina Bavareză de Motoare SA), este un producător german de automobile, motociclete și motoare. BMW este o companie germană organizată ca societate pe acțiuni, înregistrată în DAX la Bursa din Frankfurt.

BMW şi-a menţinut poziţia de lider al pieţei auto de lux la finalul primului trimestru, datorită creşterii livrărilor modelului X5, după ce atât BMW, cât şi competitorii săi, Audi şi Mercedes, au înregistrat vânzări record pentru luna martie, relatează Bloomberg.

Livrările sub marcă proprie ale BMW au avansat cu 5,4% în primele trei luni comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, la 451.576 unităţi.

Prin comparaţie, Audi, divizia de maşini de lux a producătorului german Volkswagen, a vândut 438.250 unităţi, iar Mercedes-Benz a livrat 429.602 unităţi în primul trimestru.

Mercedes, care îşi înnoieşte gama de SUV-uri pentru a-şi creşte cota de piaţă, a depăşit Audi în luna martie, ca volum al vânzărilor, ambii producători consemnând în martie cea mai bună performanţă lunară din istorie.

Livrările Mercedes, divizie a Daimler, au urcat cu 15,7% în martie faţă de aceeaşi lună a anului trecut, la 183.467 de unităţi, datorită creşterii vânzărilor modelului sedan Clasa C.

Vânzările Audi au avansat cu 4,4% în martie, la 177.950 unităţi, în timp ce creşterea vânzărilor la trei luni a fost de 6,1%.

BMW a anunţat marţi că estimează că 2015 va fi al cincilea an consecutiv în care va înregistra vânzări record, în acest sens, producătorul auto intenţionând să lanseze în acest an 15 modele noi sau versiuni îmbunătăţite ale modelelor deja existente.

"Este foarte mulţumitor să sevem că vânzările din Europa continuă să-şi revină, iar cele din America de Nord rămân consistente", a declarat Ian Robertson, directorul de vânzări al BMW.

La fel precum competitorii săi, BMW a înregistrat cea mai bună lună martie din istorie, cu un avans al vânzărilor de 5,1%, la 195.593 unităţi.

Vânzările grupului BMW au depăşit 2 milioane de automobile pentru prima oară în istorie în 2014, producătorul german menţinându-şi poziţia de lider pe piaţa maşinilor de lux pentru al zecelea an consecutiv, în pofida competiţiei tot mai strânse din parte Audi şi Mercedes.

Livrările sub marcă BMW au urcat cu 9,5% anul trecut faţă de 2013, la 1,81 milioane de automobile, în timp ce la nivel de grup producătorul german a stabilit un record al livrărilor, ajungând la 2,12 milioane de unităţi.

Audi a înregistrat un avans al vânzărilor anuale de 10,5%, la 1,74 de milioane de maşini anul trecut, iar Mercedes a consemnat o creştere de 12,9%, la 1,65 de milioane de automobile sub marcă proprie.

BMW este lider mondial pe piaţa auto premium din 2005, când a depăşit Mercedes, în timp ce Audi ocupă locul al doilea din 2011. Atât Audi, cât şi Mercedes au anunţat că vor să devină lideri mondiali până în 2020.

miercuri, 8 aprilie 2015

BMW Group la Salonul Auto de la Shanghai !


Firma BMW, este una din marile firme de automobile la nivel mondial, având ca subdivizii ale sale alte companii producătoare de automobile, cum ar fi: BMW MINI și Rolls-Royce. Marca britanică Rover a fost (1994 - 2000) parte a concernului. Formula 1:BMW SauberWilliams.
Sloganul german original al firmei este „Freude am Fahren”, ceea ce se traduce liber prin: Plăcere la condus, Plăcere la volan, în engleză: „The Ultimate Driving Machine”, ceea ce se traduce aproximativ prin: Cea mai sofisticată / Ultima mașină de condus.

BMW Group aduce la Salonul Auto de la Shanghai o premieră mondială şi şase premiere pentru continentul asiatic.

Evenimentul, programat să debuteze pe 20 aprilie cu zilele de presă şi pe 22 aprilie pentru public, va marca prezentarea publică oficială a noului BMW X5 xDrive40e, primul plug-in hybrid al mărcii. 

Alături de aceasta, vor fi prezentate în premieră pentru Asia noile BMW Seria 2 Gran Tourer, BMW Seria 1, MINI John Cooper Works şi ediţia specială MINI Countryman Park Lane, precum şi noile BMW R 1200 R şi BMW S 1000 RR. 

Salonul auto marchează şi prima prezentare oficială în China a noilor BMW Seria 6 şi BMW M6, precum şi o serie de aplicaţii BMW ConnectedDrive dedicate pieţei asiatice, aşa cum este Xiami music download service.

BMW X5 xDrive40ePrimul model hybrid plug-in de serie al mărcii principale BMW este un Sports Activity Vehicle. Datorită tracţiunii integrale permanentă şi tehnologiei BMW EfficientDynamics eDrive, BMW X5 xDrive40e oferă sportivitate excepţională, echilibru suprem şi o eficienţă remarcabilă. Cu o putere totală a sistemului de 230 kW/313 CP, generată de motorul pe benzină - cu patru cilindri - cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi electromotorul sincron, BMW X5 xDrive40e reuşeşte un consum mediu mixt de 3,4-3,3 l/100 km şi un consum mixt de electricitate de 15,4-15,3 kWh pe aceeaşi distanţă parcursă. Emisiile CO2 sunt de 78-77 g/km (date în conformitate cu ciclul de testare EU pentru automobile hybrid plug-in, pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese).

Utilizarea tehnologiei BMW eDrive - pentru eficienţă deosebită precum şi pentru o mobilitate în regim exclusiv electric - prezintă o nouă formă a experienţei superioare a condusului unui model Sports Activity Vehicle. BMW X5 xDrive40e beneficiază de pe urma tehnologiei şi cunoştinţelor de la modelele BMW i. BMW i8 este un deschizător de drum pentru şi acum plăcerea de a conduce un plug-in hybrid poate fi experimentată în premieră şi la un model al mărcii principale BMW.

Energia pentru electromotorul integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte provine de la un acumulator litiu-ion, care - prin intermediul unui transformator de tensiune - furnizează puterea şi unei baterii de joasă tensiune pentru sistemul electric 12V de la bordul BMW X5 xDrive40e.

Alimentat de la o priză obişnuită, timpul de încărcare este de 3 ore şi 50 de minute. Reîncărcarea acumulatorului se poate face prin conectarea la orice sursă casnică de energie sau printr-un BMW i Wallbox, precum şi la staţiile publice de încărcare. În contextul în care se foloseşte sistemul BMW i Wallbox pure, de exemplu, timpul de încărcare scade la 2 ore şi 45 de minute.

Pentru a se economisi spaţiu, acumulatorul de înaltă tensiune se află sub podeaua portbagajului, acolo unde este şi protejat bine în cazul unui accident. Cu o capacitate a portbagajului ce variază între 500 şi 1.720 de litri, un spătar al banchetei ce poate fi rabatat în trei părţi şi cu un interior ce beneficiază de un design luxos, BMW X5 xDrive40e se bucură şi de versatilitatea ridicată a unui Sports Activity Vehicle, combinată cu un interior exclusivist.

Noua gamă BMW Seria 1: plăcerea condusului unui model compact - eficientă, inovatoare, unicăBMW Seria 1 - gamă vândută în aproape două milioane de automobile până la acest moment - vine cu o imagine mai atractivă, mai sportivă şi mai eficientă sub forma celei mai noi generaţii, completată cu numeroase modificări de design ale părţii frontale şi a celei spate atât la versiunea cu trei uşi, cât şi la cea cu cinci uşi. Noua gamă de motoare pe benzină şi diesel - din cea mai nouă generaţie -, care dispune de măsuri suplimentare de reducere a consumului şi emisiilor, face ca noul BMW Seria 1 să poată oferi clienţilor surse noi şi eficiente de putere. BMW 116d EfficientDynamics Edition, propulsat de un motor cu trei cilindri ce oferă 85 kW/116 CP, reuşeşte un consum mediu de 3,4 l/100 km şi emisii CO2 de 89 g/km în ciclul de testare EU, ceea ce îl face să fie cel mai eficient model din gama BMW.

Noul BMW Seria 2 Gran Tourer: versatilitate inegalabilă şi spaţiu pentru şapte persoaneBMW Seria 2 Gran Tourer face ca BMW să creeze încă o dată un segment nou de automobile. Caracteristica principală este nivelul impresionant de spaţiu dacă ţinem cont de dimensiunile sale compacte. Acesta este primul model din segmentul premium al clasei compacte în care sunt şapte locuri, dispuse pe trei rânduri - alături de portbagajul cu dimensiuni generoase şi utilizare variabilă. Toate acestea permit ca BMW Seria 2 Gran Tourer să îndeplinească cerinţele de mobilitate ale familiilor tinere şi oferă - datorită celor cinci motoare turbo nou dezvoltate, cu puteri cuprinse între 85 kW/116 CP şi 141 kW/192 CP, şi pachetului BMW EfficientDynamics - o dinamică sportivă combinată cu o eficienţă remarcabilă şi cele mai mici emisii CO2 din segment.

Sportiv de top în segmentul automobilelor mici: noul MINI John Cooper WorksÎncă o dată, logo-ul John Cooper Works pe un MINI este un semn inconfundabil al plăcerii extreme a condusului în traficul cotidian. Cea mai recentă versiune MINI John Cooper Works combină pasiune deosebită pentru curse cu calităţile optimizate ale celei mai recente generaţii MINI. Complet nou, motorul de 2,0 litri, cu patru cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo Technology oferă o putere maximă de 170 kW/231 CP, ceea ce-l face cel mai puternic propulsor care a fost disponibil vreodată pe un model de serie al mărcii.

Dezvoltat cu ajutorul experienţei în motorsport şi având detalii tehnologice la nivelul suspensiei, caroseriei şi cockpitului care sunt armonizate perfect cu nivelul înalte de performanţe. Pachetul general pentru performanţe extreme include suspensie sport cu sistem sport de frânare Brembo, jante exclusive John Cooper Works din aliaj uşor, kit aerodinamic John Cooper Works, prize de aer foarte largi şi un interior specific cu ambianţă de automobil sport.

Noul MINI John Cooper Works sprintează în 6,3 secunde la 0 la 100 km/h. Cu transmisia Steptronic cu şase trepte, disponibilă ca alternativă la transmisia manuală cu şase trepte, sprintul se realizează în doar 6,1 secunde. Mai mult, în combinaţie cu transmisia automată, consumul de combustibil al noului MINI John Cooper Works, în conformitate cu ciclul de testare EU, este redus la 5,7 l/100 km (emisii CO2: 133 g/km).

Versatil, individual, exclusiv: noul MINI Countryman Park LaneMINI a intrat într-o nouă fază a poveştii sale de succes prin aventurarea în segmentul premium al clasei compacte. MINI Countryman combină stilul distinctiv al mărcii cu un interior versatil şi generos. Agilitatea MINI caracteristică în termeni de reacţie la condus este experimentată într-o manieră nouă datorită poziţiei înalte a scaunelor şi câştigă o dimensiune fascinantă suplimentară în combinaţie cu sistemul opţional de tracţiune integrală ALL4. Noul MINI Countryman Park Lane întruchipează, mai atractiv şi mai exclusiv ca niciodată, calităţile versatile ale acestui talent multilateral.

Stilul său individual de calitate înaltă este subliniat de un concept de design şi culoare ce a fost dezvoltat special pentru această ediţie a modelului. Caroseria finisată în Earl Grey metalizat este combinată cu o variantă de culoare complet nouă, Oak Red, pentru acoperiş şi capacele oglinzilor retrovizoare, precum şi cu benzi sport de aceeaşi culoare ca dotare opţională. MINI Countryman Park Lane accentuează cu multă îndrăzneală caracterul sportiv clasic prin jantele de 18 ţoli, din aliaj uşor, în design Turbo Fan Dark Grey şi pachetul optic MINI ALL4 Exterior, care include elemente argintii de caroserie pentru barele faţă şi spate, precum şi pentru pragurile laterale. Logo-urile de pe hublourile laterale şi suprafaţa cockpitului poartă inscripţia "Park Lane", aşa cum apare şi pe pragurile uşilor. Suprafeţele interioare în nuanţă Cross Stripe Grey au fost şi ele concepute exclusiv pentru MINI Countryman Park Lane. Acestea vin împreună cu decoraţiunile pentru uşi şi consola centrală în culoarea Carbon Black, ceea ce creează o ambianţă sportivă premium în interior.

Opţional, MINI Countryman Park Lane este disponibil cu sistem de tracţiune integrală ALL4 pentru toate variantele modelului. Ediţia modelului poate fi combinată cu un pachet superior de echipamente. La MINI Countryman Park Lane Chili, dotările suplimentare ale acestui talent multilateral includ proiectoare LED pentru ceaţă, scaune sport cu material textil/piele, aer condiţionat automat, buton Sport, senzor de ploaie cu control automat al luminilor de condus, volan sport îmbrăcat în piele cu butoane multifuncţionale şi pachet de stocare şi de lumini.

Noul S 1000 RRNoul BMW S 1000 RR îşi face debutul mondial la salonul moto Intermot 2014. Cu a sa curbă de cuplu îmbunătăţită şi valoarea de vârf a cuplului maxim de 113 Nm, o creştere a puterii maxime cu 4 kW (6 CP) până la 146 kW (199 CP), plus o reducere cu 4 kg a greutăţii, ajungând la 204 kg cu rezervorul plin şi Race ABS (plus eventualele echipamente suplimentare), superbike-ul care a debutat în 2009 ajunge acum la o nouă generaţie. Pe lângă creşterea performanţelor noului S 1000 RR, o atenţie deosebită a fost acordată misiunii de a face motocicleta şi mai abordabilă. Fie că este folosită pentru drumurile zilnice, pentru înclinări spectaculoase pe drumuri virajate sau pentru atingerea limitelor pe pistă – noul S 1000 RR excelează în fiecare privinţă.

Performanţa sporită a noului RR în ceea ce priveşte forţa de tracţiune poate fi atribuită chiulasei regândite, cu o nouă geometrie a conductelor, un nou arbore cu came de admisie şi supape de admisie care sunt acum şi mai uşoare. În plus, un airbox cu o capacitate modificată se combină cu un sistem de admisie cu galerii mai scurte, pentru un amestec optim al combustibilului şi un plus de putere pentru noul S 1000 RR. Un alt factor important care a contribuit la îmbunătăţirea caracteristicilor de putere şi de cuplu este noul sistem de evacuare, care acum a eliminat toba intermediară şi este cu circa 3 kg mai uşor. Abordabilitatea şi acceleraţia la startul de pe loc beneficiază de o creştere a cuplului la circa 5.000 rpm, o curbă de cuplu mai liniară, plus un platou larg de cuplu, care permite riderului să acceseze o forţă de tracţiune aproape maximă între 9.500 (112 Nm) şi 12.000 rpm (113 Nm).

O nouă structură a cadrului şi o altă geometrie pentru o precizie mai bună a pilotajului, o manevrabilitate chiar şi mai bună. Sistemul de control electronic al suspensiei Dynamic Damping Control (DDC) de la HP4, ca opţiune din fabrică.

Din punctul de vedere al ciclisticii, odată cu noul RR îşi face debutul un cadru nou, mai uşor, care oferă o combinaţie optimizată de rigiditate şi flexibilitate. Laolaltă cu noua geometrie optimizată a cadrului, care implică valori modificate ale unghiului lagărului furcii, distanţei de fugă, ampatamentului şi lagărului basculei, promite manevrabilitate sporită, tracţiune mai bună şi feedback ideal, mai ales când se pilotează la limită. Suspensia este în continuare complet reglabilă, dar cu o cursă negativă a arcului modificată pentru o libertate de înclinare mai bună şi un plus de agilitate.

Noul R 1200 SRBMW Motorrad şi legendara serie de motociclete RS – o siglă care continuă să simbolizeze şi azi în egală măsură, călătoriile şi sportul. În 1976, R 100 RS devenea prima motocicletă de serie din lume echipată cu un carenaj complet montat pe cadru, dezvoltat în tunelul aerodinamic. Ca all-rounder, cu scop atât în pilotajul sportiv, cât şi în cel touring. Odată cu sosirea noului R 1200 RS, BMW Motorrad continuă tradiţia îndelungată prin dezvăluirea unui sport-tourer, motorizat de un motor boxer, care reuşeşte să transpună calităţile polivalente ale conceptului original BMW RS într-un vehicul modern, cu efect uimitor. Fie că ţâşneşti pe un drum de ţară, că te bucuri de performanţa dinamică cu un pasager la bord sau că pleci într-o călătorie îndelungată în vacanţă – noul R 1200 RS duce segmentul sport-touring la un nivel complet nou şi interesant.

Motorul boxer al noului R 1200 RS este aceeaşi unitate DOHC care pune în mişcare R 1200 GS, R 1200 GS Adventure, R 1200 RT şi noul R 1200 R. Dezvoltă 92 kW (125 CP) la 7.750 rpm şi cuplul maxim de 125 Nm este dezvoltat la 6.500 rpm. Faţă de motoarele de pe GS, GS Adventure şi RT, cuplul a crescut uşor la turaţii joase. Gazele de evacuare sunt direcţionate într-un sistem de evacuare 2 in 1, cu tobă în spate, cu un unghi accentuat pentru efect dinamic. Un airbox modificat, prize de aer cu o formă nouă şi un radiator plasat central formează o siluetă frontală îngustă, sportivă şi dinamică.