marți, 26 mai 2015

Noul Volvo XC90


Volvo Cars sau Volvo Personvagnar AB, este o companie producatoare de mașini dinSuedia fondată pe 14 Aprilie 1927 când prima mașină, poreclită "Jakob", a părăsit porțile fabricii din Gothenburg, Suedia.

Numele Volvo a fost considerat un bun trademark pentru o companie de rulmenți și pentru o companie de automobile.
Noul model de SUV premium are o capacitate de şapte locuri, iar dotările şi sistemele de siguranţă îl aliniază la linia de start în competiţia globală din segmentul său.

„La evenimentul de lansare sunt aşteptaţi clienţi ai mărcii, autorităţi locale, importanţi oameni de afaceri, parteneri şi colaboratori ai Exclusiv Auto, iar invitat special va fi Ilinca Vandici”, transmit organizatorii.

Dacă vă surâde ideea unui test drive, începând cu 28 mai toţi cei interesaţi de noul model sunt aşteptaţi la showroom.

Volvo XC90 - detalii tehniceElementele de design subliniază puterea ascunsă sub capotă atât prin liniile fluide cât şi prin încorporarea subtilă a farurilor în formă de „T”. Din lateral, jantele de 22 îţi sugerează cam la ce să te aştepţi când urci la volanul acestui vehicul. Luxos la interior cu o consolă centrală elegant încorporată în habitaclu, noul XC90 combină cu succes materialele şi finisajele.

La capitolul performanţă, XC90 Twin Engine este motorizarea vârfului de gamă, care combină un motor supercharged şi turbocharged cu un motor electric. Efectul: 400 de cai putere şi emisii de CO2 de numai 59g/km. Acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se realizează în 6 secunde. În ceea ce priveşte gama de motorizări XC90 este disponibil în varianta D5 twin turbo diesel cu 225 de cai putere şi un consum de 6 litri la suta de kilometri parcurşi sau în varianta D4 turbo diesel cu 190 cp şi un consum de 5l/100km. Există şi două motorizări pe benzină disponibile. Prima, un motor T6 cu supercharger şi turbină, are 320 de cai putere iar cel de-al doilea motor, un T5, are 254 de cai putere. Transmisia automată intră în dotarea standard pentru toate versiunile de motorizare, au transmis organizatorii evenimentului.


joi, 21 mai 2015

Cât de important este, de fapt, ESP-ul la o maşină?





Controlul electronic al stabilității (Electronic Stability Programme - ESP) este unul din sistemele de siguranță activă pentru automobile. ESP este o tehnică computerizată de control și reglare a stabilității dinamice (în mers) a vehiculelor, care asigură îmbunătățirea ei prin detectarea și minimizarea derapajelor și patinajelor. ESP-ul intervine atunci când detectează o pierdere a controlului asupra autovehiculului acționând sistemul de frânare astfel încât șoferul recapătă controlul asupra autovehiculului.

Maşinile produse în ultimii trei ani sunt dotate în mod obligatoriu cu ESP, sistemul care corectează traiectoria maşinii pentru a preveni derapajele. Dar cât de importantă este, de fapt, această dotare? Cei de la Fifth Gear ne arată.


marți, 19 mai 2015

Leasingul auto a crescut în primul trimestru cu 14%




Leasing - este o operațiune comercialǎ prin care o parte denumită locator/finanțator, transmite celeilalte părți, denumită locatar/utilizator, la solicitarea acesteia din urmǎ, contra unei plăți periodice, denumită rată de leasing (redevență), dreptul de folosință al unui bun al cărui proprietar rămâne pentru o perioadă determinată de timp.

În primele trei luni ale anului trecut, piaţa finanţărilor auto în leasing se situa la 242,17 milioane euro.
Finanţările de autoturisme au înregistrat un avans de 20,2%, la 133,08 milioane euro, având o pondere de 48% în totalul pieţei de leasing auto.

Leasingul de vehicule comerciale grele a avut o valoare de 112,3 milioane euro, cu 17,2% peste nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, reprezentând 40% din piaţă de profil.

Vehiculele comerciale uşoare au ajuns la 29,13 milioane euro, în creştere cu 5% şi o pondere de 11%.

"Ne aşteptăm ca vehiculele să aibă cea mai mare pondere în continuare, de 70-75%, iar cele grele continuă să aibă cea mai importantă dinamică. Oferta de finanţare continuă să fie maimare decât cererea, conducând la creşterea concurenţei şi presiunii pe preţ", a afirmat Speteanu într-o conferinţă de presă.

Clienţii îşi păstrează preferinţă pentru autoturisme rulate.

Companiile subsidiare ale băncilor se bazează pe diversificarea canalelor de vânzare şi pe utilizarea tot mai extinsă a reţelelor de vânzare ale băncilor.

Pe de altă parte, piaţă leasingului operaţional a consemnat în primele trei luni o creştere de 16%, la peste 50.000 de vehicule.

În perioada ianuarie-martie au fost înmatriculate 2.500 de autovehicule pentru finanţarea în leasing operaţional, reprezentând 15% din totalul înmatriculărilor de vehicule.

Gradul de penetrare a leasingului operaţional se menţine scăzut, la 18% din piaţă totală de leasing, sub nivelul de peste 30% atins în alte economii europene.

Leasingul operaţional full-service reprezintă peste 70% din total, urmate de serviciile de administrare de flotă - 21% şi leasing operaţional fără servicii de administrare a flotei - 9%.

miercuri, 13 mai 2015

Egiptul va reconstrui Farul din Alexandria !




Farul din Alexandria a fost construit în secolul al III-lea î.Hr. în Egipt pe insula Pharos de lângă orașul antic Alexandria (de la această insulă provine și cuvântul românesc „far”). La început farul a fost doar un simbol al portului, apoi a devenit indicator pentru marinari.

Consiliul suprem pentru antichităţi din Egipt a avizat favorabil noul proiect al preşedintelui Abdel Fattah Al-Sissi ce constă în reconstruirea celebrului Far din Alexandria, informează lefigaro.fr.

Autorităţile egiptene mai au nevoie doar de acordul guvernatorului regiunii Alexandria pentru a putea să înceapă lucrările de construcţie a unei replici a Farului din Alexandria, considerat una dintre cele şapte minuni ale Antichităţii.

Distrus în 1303 de un cutremur, farul ar putea fi reconstruit în curând în Egipt, a spus Moustapha Amin, preşedintele Consiliului suprem pentru antichităţi, pentru cotidianul Youm7.

După anunţul făcut în luna martie de preşedintele Abdel Fattah Al-Sissi, referitor la proiectul construirii unei noi capitale administrative a ţării sale, apoi cel din aprilie, ce vizează realizarea unui al doilea Canal de Suez, egiptenii pregătesc un al treilea proiect faraonic: construirea unei replici în mărime naturală a Farului din Alexandria.

Construcţia ar trebui să fie ridicată, după ce proiectul va fi validat definitiv, pe insula Pharos. Graţie dimensiunilor sale şi unui joc de lumini foarte eficient, farul lumina un perimetru de până la 50 de kilometri în jurul său.

Astăzi, câteva fragmente din acel far distrus de cutremur sunt încă vizibile, întrucât au fost utilizate la construirea citadelei Qaitbay.

Singura supravieţuitoare dintre "Cele şapte minuni ale lumii antice" este Marea Piramidă din Gizeh.

Farul din Alexandria i-a ghidat pe marinari vreme de aproape 18 secole, cu ajutorul unor oglinzi reflectorizante pe timpul zilei şi luminilor unor focuri pe timpul nopţii. Replica edificiului va fi construită la doar câteva zeci de metri sud-vest de amplasamentul monumentului original, ocupat în prezent de citadela Qaitbay.

Secretarul Comitetului Permanent pentru Antichităţi egiptene, Moustapha Amin, a declarat pentru Cairo Post că membrii comitetului au aprobat, săptămâna trecută, "un proiect mai vechi, propus anterior de guvernoratul regiunii Alexandria, ce are ca scop readucerea la viaţă a farului". Un "studiu de fezabilitate" pentru acest proiect ar fi fost deja propus guvernoratului din Alexandria, care urmează să ia o decizie în săptămânile viitoare.

Ridicat în jurul anului 280 î.e.n., Farul din Alexandria a avut o înălţime cuprinsă între 110 şi 130 de metri. A fost vreme de mai multe secole cea mai înaltă clădire construită vreodată de oameni.

"Monumentul original era compus din trei părţi: o secţiune joasă, pătrată, care reprezenta nucleul central, o secţiune intermediară octogonală şi o secţiune circulară în vârf", a explicat profesorul de arheologie Fathy Khourshid pentru Cairo Post. Puternic avariată în urma unor cutremure produse între secolul al III-lea e.n. şi secolul al XII-lea e.n., construcţia a sfârşit prin a se prăbuşi la începutul secolului al XIV-lea. Fragmente din far au fost apoi utilizate pentru construirea citadelei Qaitbay. Altele au fost descoperite pe fundul mării, în apropiere de portul din Alexandria, în anii 1990.

marți, 5 mai 2015

Maşina autonomă Mercedes-Benz F 015




Mercedes-Benz (adeseori scurtat ca Mercedes ori doar Fulger) este o marcă germană consacrată de automobile, autobuze,camioane și auto trenuri rutiere care este proprietatea companiei pe acțiuni DaimlerChrysler AG (cunoscută înaintea fuziunii sale cu Chrysler, ca Daimler-Benz). Mercedes-Benz este al doilea mare producător de vehicule de lux la nivel mondial.

Conceptul Mercedes-Benz F 015, prezentat la începutul lui 2015 la Las Vegas, se plimbă deja pe străzile din San Francisco. Dar ştiam deja aceste detalii. În schimb, nu prea ştiam cum se comportă prototipul care se conduce singur în lumea reală, dar germanii de la Mercedes-Benz au rezolvat această problemă prin publicarea videoclipului de mai jos.

Maşina autonomă vine acolo unde a fost chemată şi îi plimbă pe cei patru pasageri în linişte şi confort. E drept, toate acestea se întâmplă într-un spaţiu controlat, dar nemţii speră că peste 20 de ani vom putea intra într-un showroom şi vom putea cumpăra un vehicul care se conduce singur, la fel cum se întâmplă acum cu maşinile convenţionale.

Nemţii de la Mercedes-Benz spun că peste aproximativ 20 de ani vom putea merge cu maşina pe rutele noastre obişnuite fără să ţinem mâinile pe volan. Iar videoclipul de mai jos e dovada că tehnologia maşinilor autonome a avansat mai mult decât am putea crede.