marți, 27 octombrie 2015

Designerul lui Porsche Boxter avertizează: "Constructorii riscă să devină doar furnizori pentru Google şi Apple"



Ken Okuyama este un japonez designer industrial și proprietar al Ken Okuyama Proiectare companiei.Okuyama lucrat anterior pentru Pininfarina , proiectarea și supervizarea proiectelor, cum ar fi Enzo Ferrari și Ferrari P4 / 5.

Omul care a desenat modele precum Porsche Boxter anticipează că producătorii auto riscă să devină simpli furnizori pentru Google şi Apple, companii de tehnologie care cochetează cu ideea de lansa maşini autonome de serie.
Interesul manifestat de Google şi Apple, două dintre cele mai mari companii de tehnologii din lume, pentru industria auto are potenţialul de a schimba radical piaţa maşinilor de serie, la fel cum s-a întâmplat şi pe piaţa telefoniei mobile.

Ipoteza este susţinută inclusiv de personalităţi marcante ale industriei, printre care se numără şi Ken Okuyama, japonezul responsabil de designul unor modele legendare precum Porsche Boxter sau Ferrari Enzo. Acesta avertizează constructorii că există posibilitatea ca în următorii ani să devină simpli furnizori de componente pentru Google şi Apple.

"Dacă nu sunt atenţi, constructorii riscă să devină simpli furnizori pentru aceste companii de tehnologie", afirmă el.
Piaţa auto, împărţită între maşini ieftine autonome şi modele de lux?
Intrarea Google şi Apple pe piaţa auto ar putea schimba complet înfăţişarea pieţei. În opinia lui Okuyama, oamenii vor căuta în special maşini ieftine cu funcţii autonome, în timp ce segmentul de lux va cunoaşte de asemenea o ascensiune. Totul, în detrimentul maşinilor tradiţionale.

"Maşinile au devenit bunuri utile şi, prin urmare, trebuie să devine şi mai funcţionale şi mai ieftine. În cele din urmă, maşinile autonome vor deveni un lucru comun şi, prin urmare, producătorii vor trebui să vândă nu numai produsul hardware, ci şi sistemul software care rulează pe maşină. Companii precum Mercedes şi Toyota analizează asta, dar Google este în faţă în acest joc", a adăugat el.

În prezent, există numeroase indicii potrivit cărora Apple ar putea lansa o maşină autonomă în 2019, în timp ce Google a lansat deja un prototip de maşina autonomă.

Okuyamaa lucrat la General Motors înainte de a se alătura studiolului de design Pininfarina. Ulterior, japonezul a supervizat designul unor modele precum Enzo Ferrari, Ferrari 599, Ferrari P4/5 sau Mitsubishi Colt CZC. În prezent, el este proprietarul propriei companii de design, Ken Okuyama Design.

luni, 12 octombrie 2015

Viitorul farurilor Ford - Spot Light System: ce este și cum funcționează?



Ford Motor Company este o corporație multinațională americană situată pe locul trei în lume la producția de automobile. În 2006, s-a clasat pe locul doi în SUA la producția de automobile cu o cotă de 17.5% în spatele General Motors care a avut 24.6% cotă dar înaintea companiei Toyota 15.4% și a companiei DaimlerChrysler 14.4%.

Ford s-a clasat de asemenea pe locul șapte în topul celor mai mari companii din SUA cu venituri de aproximativ US$ 160.1 miliarde. În 2006, Ford a produs aproximativ 6.6 milioane de automobile și a avut 280.000 de angajați în aproximativ 100 de fabrici și alte facilități din întreaga lume. Compania a vândut 5,3 milioane de mașini în anul 2010, cu 771.000 mai multe decât în anul 2009.

Știați că Ford vrea să pună pe mașinile sale tehnologii similare cu cele de la BMW și Audi, dar să fie în continuare acesibile? Nici noi. Am aflat la Centrul de Cercetare şi Dezvoltare Ford din Aachen.

E greu să conduci pe întuneric. Încă de la invenția automobilului a fost greu, iar acest lucru nu s-a schimbat foarte rapid de-a lungul timpului.Pentru că farurile actuale, chiar și cele adaptive, au limitări.Producătorii premium au venit recent cu soluții: matrice de LED-uri, faruri adaptive cu senzori peste senzori și chiar camere infraroșu pentru vedere de tip night vision, cum aveau doar piloții de avioane de luptă în urmă cu 30-40 de ani.

Ford vrea să schimbe situația la acest capitol prin implementarea unui sistem prezentat până acum doar de producătorii premium din Germania și de omologii lor japonezi, britanici și americani. Vorbim despre farurile inteligente, care vor putea să îți sublinieze pericolele de pe drum înainte să te trezești cu ele fix în fața mașinii. Ford a anunțat această idee în vară, dar am apucat să aflăm mai multe în urma unei întâlniri cu inginerii care lucrează la viitorul său.

În curând va exista un sistem care să-ți ”sublinieze” pericolele de pe marginea drumului și într-o mașină de volum. Cum funcționează? Tot cu senzori, dar mai ieftini și gândiți altfel. O cameră infraroșu și o cameră normală vor scana drumul și vor colabora cu GPS-ul pentru a afla în ce direcție continuă șoseaua.

La intersecțiile de tip sens giratoriu, farurile vor lumina în avans și în laterale, ca să poți vedea biciclistul fără haine reflectorizante care traversează intersecția. La drum întins, vei putea vedea dacă iese un om dintre copaci, dacă există un biciclist în depărtare pe marginea drumului sau dacă ai un câine în tufișurile din depărtare.

Sistemul folosește un set de spoturi cu LED, care vor ilumina obiectul periculos și vor avertiza șoferul, prin mijloace sonore și vizuale, că există un potențial pericol pe drum. De acolo, șoferul poate să decidă, în cunoștință de cauză, ce să facă. Primul pas logic ar fi reducerea vitezei, urmat de o eventuală evitare a obstacolului. Diferența între acești pași și o evitare în ultimul moment (dacă mai apuci) va fi dată de acest sistem. La fel ca restul de mai sus, probabil că va ajunge, peste nu foarte mulți ani, pe Focus și Fiesta, cum s-a întâmplat și cu celelalte tehnologii dezvoltate de Ford la Aachen.

luni, 5 octombrie 2015

Duster a devenit cel mai vândut model al Grupului Renault-Nissan: "Ne așteptăm ca această poveste să continue"


Renault S.A. este un producător francez de autovehicule. Compania este cunoscută pentru designul revoluționar, pentru numeroasele progrese tehnologice și pentru motoarele folosite în competițiile sportive.

Succesul Duster este acum oficial: SUV-ul care a pornit la drum în 2010 sub sigla Dacia a devenit cel mai vândut model la nivelul Alianței Renault-Nissan în 2014, depășind toate numele mari ale celor două mărci.
Lansat pe piață oficial în 2010, singurul SUV din actuala gamă Dacia a reușit să se impună rapid pe piață. Duster a devenit sinonim cu un proiect de succes în cadrul alianței Renault-Nissan, iar faptul că modelul este vândut pe majoritatea piețelor lumii sub diferite sigle - Dacia, Renault sau Nissan - a făcut ca unul dintre cele mai accesibile SUV-uri de pe piață să devină cel mai vândut model al Alianței în acest moment.
"Duster este una dintre mașinile care se vinde foarte bine. Producția a pornit de la 12 vehicule pe oră, astăzi suntem la 40 pe oră. Duster e unul dintre vehiculele care trage astăzi. Nu doar compania Dacia, ci tot Grupul. Dintre toate modelele Grupulul, Duster e cea mai vândută mașină în acest moment. Teoretic, ne așteptăm ca această poveste să continue", spune Cornel Olendraru, directorul Uzinei de Vehicule Dacia, într-un interviu exclusiv acordat Automarket.ro.

Conform statisticilor Renault-Nissan, Duster a fost vândut în 2014 în aproape 400.000 de unităţi la nivel mondial (395.350, mai exact) sub sigla Dacia, Renault şi Nissan. În clasamentul Grupului a urmat Renault Clio 4, cu 378.526 de unităţi vândute.

Pentru a face față afluenței de cereri pentru Duster, uzina de la Mioveni își va schimba fluxurile de producție în viitorul apropiat, dezvăluie oficialul Dacia. "Dacă e nevoie, se pot face 350.000 de Dustere la Pitești pe linia de montaj. La nivel general, Duster este limitat la două treimi din capacitate. 40 de vehicule pe oră din puțin peste 60. În viitor vom avea o flexibilitate mult mai mare pentru Duster. Astăzi sunt trei fluxuri în caroserie, unul care produce modelul Sandero, unul care produce modelul berlină și MCV și un flux care produce Duster. Din 2016 o să avem doar două fuxuri. Unul foarte polivalent, iar altul mai puțin flexibil, orientat spre Duster. Deci există o agilitate destul de bună a companiei în ceea ce privește acest lucru", declară directorul care conduce destinele Uzinei de lângă Pitești din 2013.